Nacházíte se zde: Úvod » Pro zákazníky » Nápověda » Antispam

Antispam


nahoru

Protispamová opatření

V rámci našeho poštovního systému nabízíme dvě úrovně ochrany proti nevyžádané poště (spamu), kterou si mohou uživatelé nastavit podle svých potřeb. První úrovní je volba politiky pro přijímání pošty pro danou doménu, druhou je pak možnost nastavení antispamové kontroly pro vybranou schránku.


nahoru

Antispam

U každé e-mailové schránky můžete zapnout antispam (nastavení se provádí v klientské sekci). Příchozí zpráva, která bude považována za nevyžádanou (spam), bude označena textem *****SPAM***** na začátku předmětu e-mailu. Na základě tohoto označení můžete například nastavit Vašeho e-mailového klienta, aby takové zprávy mazal, nebo ukládal do zvláštní složky. Antispam podezřelé zprávy nemaže, pouze označuje.

Jak antispam pracuje

Algoritmus antispamu pracuje s velkým množstvím pravidel (jsou popsána a vysvětlena na stránce http://wiki.apache.org/spamassassin/RulesList a provádí testy v databázích nevyžádaných zpráv. Pokud zpráva některým testem neprojde, je příslušně bodově ohodnocena. Pokud je výsledný součet bodových hodnocení vyšší, než definovaná hranice, je zpráva označena jako spam. Ke zprávě je zároveň připojeno bodové hodnocení, ze kterého je možné zjistit důvody označení zprávy za spam.

Chybné označení?

Antispam není stoprocentně bezchybný. Některé netypické spamy nemusí rozpoznat, naopak někdy může jako spam označit zprávu, která není nevyžádaná. Nejčastějšími důvody pro chybné označení zprávy za spam bývá špatná konstrukce zprávy (např. nejsou obsaženy potřebné hlavičky, znaky s diakritikou nejsou zakódovány apod.), nebo výskyt odesílatelovy IP adresy v nějakém ze spamových blacklistů. Přesné důvody je vždy možné zjistit z výše zmiňovaného hodnocení připojeného k označené zprávě.


nahoru

Zpět na přehled nápovědy

Další domény za akční ceny

Ocenění Českého hostingu - Nejlepší webhosting PHP + MySQL a Webhosting roku Twitter Českého hostingu

Zákaznická podpora je nyní off-line