Často kladené dotazy
Můj účet a faktury
Přihlášení do klientské sekce
Do klientské sekce se můžete přihlásit na muj.cesky-hosting.cz
Kliknutím na odkaz „Zapomněli jste heslo?“ si můžete poslat link na nastavení nových přístupů - stačí vyplnit název kterékoli Vaší domény. Na Váš kontaktní e-mail, vedený v našem systému, obdržíte odkaz, na kterém si nastavíte nové heslo a zjistíte také Vaše přihlašovací jméno ve tvaru CHXXXXX. Při vytvoření nového hesla si nezapomeňte uložit i přihlašovací jméno.
Při přihlašování si prosím ověřte, zda omylem nekopírujete také mezery a další znaky na začátku nebo na konci hesla či přihlašovacího jména a dávejte pozor na velikost písmen.
Pokud potřebujete pomoci s přihlášením, kontaktujte nás na podpora@cesky-hosting.cz
Jak začít používat hosting?
Kompletní správu si nastavíte v klientské sekci - od e-mailů až např. po instalaci šablony nového webu.
Připravili jsme pro Vás podrobného průvodce jak začít hosting používat.
Pokud potřebujete poradit, neváhejte kontaktovat naši zákaznickou podporu.
Jak změním údaje na faktuře nebo odběratele služeb?
Nové údaje nám prosím zašlete autorizovaným požadavkem z klientské sekce → Zákaznická podpora. Při změně údajů odběratele na faktuře zároveň dojde ke změně odběratele služeb u Vašeho účtu.
Změnu odběratele na faktuře je možné provést pouze v měsící, kdy byla faktura vystavena nebo nejpozději do 15. dne měsíce následujícího po vystavení dokladu.
Nápověda: Změna údajů na dokladu
Kde najdu faktury?
Vaše faktury naleznete v klientské sekci → Platby a faktury. Fakturu si můžete stáhnout, nebo zaslat na e-mail.
Pokud potřebujete faktury starší 3 let, zašlete nám autorizovaný požadavek z klientské sekce → Zákaznická podpora.
E-maily
Jak nastavím Outlook, Thunderbird a další klienty?
Pro nejčastěji používané programy pro správu e-mailů můžete využít podrobné návody s náhledy obrazovek, viz níže.
K dispozici jsou návody na tyto klienty:
- Microsoft Outlook
- Apple iPhone/iPad
- Android tablet
- Mozilla Thunderbird
- Windows Live Mail
- Apple Mail
- Opera Mail
- The Bat!
Nápověda: Nastavení poštovního klienta
Jak si nastavím Gmail, Outlook365 a další služby?
Pro propojení domény s Gmail nebo Outlook apod., je potřeba upravit DNS záznamy Vaší domény (zpravidla ověření vlastnictví domény, příslušné MX záznamy, SPF, DKIM atd.).
Konkrétní nastavení zjistíte u daného poskytovatele v jeho klientské sekci. Následně si záznamy nastavíte v naší klientské sekci → Správa Vaší domény → DNS.
Pokud si s nastavením nevíte rady, zašlete nám je autorizovaným požadavkem z klientské sekce → Zákaznická podpora.
Nápověda: Správa DNS
Nefunguje mi Outlook, Thunderbird, nebo jiný poštovní klient
Zkontrolujte nastavení Vašeho poštovního klienta podle nápovědy, nebo nám zašlete screenshoty nastavení klienta a chybové hlášení na podpora@cesky-hosting.cz.
Nápověda: Problémy s elektronickou poštou
Nefunguje mi příjem a nebo odesílání zpráv
Prosíme, zašlete nám podrobnosti o zprávě, kterou nemůžete přijmout nebo odeslat:
- Adresu odesílatele a příjemce
- Čas odeslání
- Chybové hlášení, zprávu o nedoručení (failure notice, delivery failure apod.).
Nápověda: Problém s přijímáním a odesíláním pošty
Dostávám moc spamu
Pokud vám chodí příliš mnoho nevyžádaných e-mailů, doporučujeme zkontrolovat, zda máte zapnutý antispam a případně i filtrování spamu.
- Antispam si snadno zapnete v klientské sekci → Správa Vaší domény → E-maily – editace konkrétní schránky.
- Nemáte-li přístup do klientské sekce, můžete antispam nastavit pro konkrétní schránku, po přihlášení na: https://muj.cesky-hosting.cz/email/
Pokud antispam máte aktivní a spam Vám stále přichází, napište nám na podpora@cesky-hosting.cz
Moje zprávy končí ve spamu
Pokud Vaše e-maily padají příjemcům do spamu, doporučujeme doméně nastavit DKIM a SPF záznamy v klientské sekci → Správa Vaší domény → DNS.
Jak navýším prostor pro e-maily?
Můžete navýšit celkový prostor pro všechny e-maily nebo pro každou schránku zvlášť.
- Každé jednotlivé schránce můžete nastavit samostatnou kvótu, až do celkové velikosti prostoru vyhrazeného pro e-maily, viz nápověda Nastavení velikosti schránky.
- Pokud Vám nestačí kapacita e-mailových schránek, můžete si jednoduše dokoupit další prostor. Prostor objednáte z klientské sekce → Správa Vaší domény → Statistiky.
Aktuální ceny naleznete v ceníku doplňkových služeb.
Potřebuji další email k parkované doméně
Další email k parkované doméně nabízíme za 100 Kč + DPH/rok s 1 GB místa. Pro objednání nám prosím napište z klientské sekce → Zákaznická podpora.
Pokud potřebujete více místa anebo více schránek doporučujeme náš hosting. Získáte 20 GB prostoru a neomezený počet emailů. Hosting si můžete zdarma vyzkoušet objednáním v klientské sekci ve správě parkované domény, v části údaje o doméně.
Obnovení e-mailových zpráv
Pro obnovu nám prosím zašlete autorizovaný požadavek z klientské sekce → Zákaznická podpora. Do požadavku napište:
- Jakou schránku si přejete obnovit
- Z jakého data
Obnovení je zpoplatněné dle ceníku.
E-mailové zprávy zálohujeme každou noc a uchováváme je 3 až 4 týdny nazpět, viz zálohování a obnovení dat.
Domény a DNS
Jak převedu doménu k Vám?
Objednejte převod domény na stránce objednávka anebo po přihlášení do klientské sekce. Po odeslání objednávky Vám zašleme email s instrukcemi, jak doménu převést (viz nápověda převod domény).
Pokud k nám chcete převést webové stránky a e-maily, připravte si vše potřebné podle návodu převod domény. Jakmile si vše připravíte, zašlete nám heslo k převodu domény (např. auth-info, auth-id kód atd.) a my převod dokončíme.
Jak získám auth-id kód cz domény?
Heslo k doméně .cz si můžete zaslat v klientské sekce → Správa Vaší domény, nebo přímo od CZ.NIC. V obou případech bude heslo doručeno na e-mail vlastníka domény. Heslo můžete v klientské sekci použít pro dokončení převodu domény nebo nám jej zaslat na podpora@cesky-hosting.cz.
Nápověda: Převod domény
Jak nastavím DNS, A/AAAA, MX, SPF, DKIM a další záznamy?
DNS záznamy nastavíte v klientské sekci → Správa Vaší domény → DNS.
Pokud si s nastavením nevíte rady, zašlete nám je autorizovaným požadavkem z klientské sekce → Zákaznická podpora.
Nápověda: Správa DNS
Jak přesměruji doménu?
Parkovanou doménu přesměrujete v klientské sekci → Správa Vaší domén → Alias, přesměrování.
Hostovanou doménu Vám rádi přesměrujeme my, na základě autorizovaného požadavku z klientské sekce → Zákaznická podpora. Do požadavku prosíme napište, jakou doménu a kam ji máme přesměrovat.
Jak nastavím alias domény?
Alias nastavíte parkované doméně v klientské sekci → Správa Vaší domén → Alias, přesměrování.
Viz nápověda: Alias
Webové stránky a redakční systémy
Mohu si u vás jednoduše vytvořit web nebo eshop?
Ano, u nás si můžete snadno vytvořit jednoduchý web z připravených šablon Můj první web nebo např. komplexní eshop v některém z redakčních systémů s jednoduchou instalací zdarma.
Šablony Můj první web si můžete prohlédnout v naší galerii. Instalace je dostupná v klientské sekci → Správa Vaší domény (s hostingem) → Aplikace.
Kromě hotových šablon nabízíme i instalaci na jedno kliknutí čistého Wordpressu, Woocommerce, Prestashopu, Drupalu atd. Instalace je také k dispozici v klientské sekci → Správa Vaší domény → Aplikace.
Nápověda Instalace na jedno kliknutí
Jak nasměruji doménu na Wix, Shoptet a další služby?
Pro propojení domény s Wix, Shoptetem apod. je potřeba upravit DNS záznamy Vaší domény.
Konkrétní DNS zjistíte u dané služby v klientské sekci poskytovatele. Následně si záznamy nastavíte v naší klientské sekci → Správa Vaší domény → DNS.
Pokud si s nastavením nevíte rady, zašlete nám je autorizovaným požadavkem z klientské sekce → Zákaznická podpora.
Nápověda: Správa DNS
Nabízíte testovací adresu pro vyzkoušení webových stránek?
Ano, testovací adresu nabízíme. Můžete ji aktivovat v klientské sekci → Správa Vaší domény → Webserver → Nastavení, viz nápověda náhled webu.
Webové stránky můžete otestovat i na Vaší doméně, úpravou souboru hosts ve Vašem PC, viz nápověda změna v souboru hosts.
Lze u Vás provozovat Wordpress?
Ano, náš hosting je pro provoz WordPressu skvěle odlazen. Nabízíme i instalaci na jedno kliknutí, která je k dispozici v klientské sekci → Správa Vaší domény → Aplikace, viz nápověda Instalace na jedno kliknutí.
Funguje u Vás Drupal, Joomla, Prestashop atd.?
Ano, všechny výše uvedené redakční systému u nás fungují. Tyto redakční systémy a i další, viz přehled, můžete nainstalovat i jedním kliknutím, z klientské sekce → Správa Vaší domény → Aplikace, viz nápověda Instalace na jedno kliknutí.
Potřebujete ověřit, zda u nás funguje i jiný redakční systém? Napište nám dotaz na podpora@cesky-hosting.cz.
Pomoc a řešení problémů
Nemám přístupové údaje nebo neznám adresu pro přihlášení do WordPressu
Pokud si nepamatujete přihlašovací údaje (jméno nebo heslo), můžete si na stránce přihlášení do WordPressu nechat poslat nové. Stačí kliknout na odkaz „Zapomněli jste heslo?“. Do formuláře vyplňte administrační email, nebo uživatele a nové údaje Vám přijdou na administrační e-mail.
Nevíte jakou máte adresu pro přihlášení? Napište nám autorizovaný požadavek z klientské sekce → Zákaznická podpora a uveďte Vaší doménu.
Přihlášení do WordPressu nefunguje
Na stránce přihlášení do WordPressu si nechte poslat nové přihlašovací údaje. Stačí kliknout na odkaz „Zapomněli jste heslo?“ Do formuláře vyplňte administrační email, nebo uživatele a nové údaje Vám přijdou na administrační e-mail.
Nefunguje Vám přihlášení ani s novými údaji? Zašlete nám je i s chybovým hlášením, které Vám Wordpress zahlásil.
Pro rychlou pomoc, údaje zašlete z klientské sekce → Zákaznická podpora.
Nefungují mi webové stránky
Zašlete nám autorizovaný požadavek z klientské sekce → Zákaznická podpora.
Do požadavku uveďte:
- Název Vaší domény
- Chybové hlášení (pokud se zobrazuje).
Pokud používáte WordPress, může Vám pomoci i náš návod s nejčastějšími problémy.
Webové stránky se načítají pomalu
Pro ověření nám prosím zašlete autorizovaný požadavek z klientské sekce → Zákaznická podpora. Do dotazu uveďte název domény.
Připravili jsme také obecné rady, jak řešit problém s pomalém načítáním stránek.
Jak navýším prostor pro webové stránky?
Pokud pro webové stránky potřebujete více prostoru, můžete si jednoduše dokoupit další. Prostor objednáte z klientské sekce → Správa Vaší domény → Statistiky.
Aktuální ceny naleznete v ceníku doplňkových služeb.
Obnovení webových stránek
Webové stránky si můžete sami zdarma obnovit v klientské sekci podle nápovědy - zálohování dat.
Pokud si s obnovou nevíte rady, napište nám požadavek z klientské sekce → Zákaznická podpora. Do požadavku napište:
- Název domény
- Datum, ze kterého si přejete stránky obnovit.
Webové stránky zálohujeme každou noc a uchováváme je 3 až 4 týdny nazpět.
Změna PHP
Jak změním, navýším PHP?
Pro změnu PHP doporučujeme tento postup:
- Nejprve si vyzkoušejte funkčnost stránek přepnutím PHP řady. PHP přepnete v klientské sekci → Správa Vaší domény → Webserver, viz nápověda přepnutí řady PHP pro web.
- Po otestování stránek přesuňte doménu na nový webový server s novou PHP řadou. Doménu přesunete v klientské sekci podle nápovědy změna používané řady PHP a MySQL.
Pokud v klientské sekci možnost přepnutí PHP řady nevidíte, nebo potřebujete se změnou pomoci, kontaktujte nás prosím. Pro rychlou pomoc, napište z klientské sekce → Zákaznická podpora.
HTTPS, Let's Encrypt
Jak nastavím Let's Encrypt certifikát?
Let's Encrypt nastavíte v klientské sekci → Správa Vaší domény → Webserver → Nastavení. Pokud možnost nastavení nevidíte, napište nám z klientské sekce → Zákaznická podpora.
Aliasované doméně lze Let's Encrypt nastavit přegenerováním certifikátu cílové (sub)doméně, viz nápověda - nastavení HTTPS.
Multihosting
Nabízíte Multihosting?
Ano, multihosting nabízíme. Pomocí webových aliasů můžete na různých doménách provozovat různé webové stránky, viz informace na této stránce.
Plnohodnotný multihosting nabízíme na virtuálních serverech. Na serverech můžete provozovat více domén a každé můžete nastavit vlastní hosting (prostor pro web a emaily). Viz nabídka na stránkách https://www.spolehlive-servery.cz