Nacházíte se zde: Úvod Podpora Nápověda Klientská sekce Přihlášení a problémy s přihlášením
Jak získám přístupové údaje do klientské sekce?
Přístupové údaje Vám automaticky vygenerujeme a zašleme při Vaší první objednávce. Heslo doporučujeme změnit ihned po prvním přihlášení, uživatelské jméno můžete změnit taktéž (resp. nastavit jméno vlastní). Změnu proveďte v klientské sekci, v části Osobní nastavení v záložce Přístupy. Pro vyšší zabezpečení také doporučujeme aktivovat dvoufaktorovou autentizaci.
Pro příhlášení také umožňujeme využívat MojeID.
Nemám přístupové údaje do klientské sekce
Pokud z nějakého důvodu nemáte platné přístupové heslo do klientské sekce, můžete si nastavit nové s využitím e-mailu. Na na přihlašovací stránce klientské sekce zadejte do formuláře Zapomněli jste heslo? jméno Vaší domény, a systém zašle na kontaktní e-mail vedený v našem systému odkaz, na němž je možné nastavit heslo nové (přihlašovací jméno je tam zobrazeno také).
Žádost z uvedeného formuláře může podat kdokoliv. Tuto funkci můžete pro Váš uživatelský účet v případě zájmu zakázat - v klientské sekci v části Osobní nastavení v záložce Přístupy.
Nemohu se přihlásit do klientské sekce
Zkontrolujte nejprve velká a malá písmena v Vašem jméně a hesle, pokud údaje kopírujete (např. z e-mailu), zkontrolujte, zda omylem nepřidáváte nějaký znak (nejčastěji mezeru nebo konec řádku). Pro správné přihlášení a fungování klientské sekce je potřeba mít v prohlížeči povoleno přijímání cookies a zapnutý javascript. Můžete si také nechat zaslat nové přístupové údaje. Pokud problémy přetrvávají, obraťte se na naší zákaznickou podporu.
Dvoufaktorová autentizace
Dvoufaktorová autentizace přidává další úroveň zabezpečení přihlášení do klientské sekce. Vedle standardního uživatelského jména a hesla je přístup podmíněn zadáním jednorázového kódu. Tento kód je unikátní a každých 30 sekund se mění (Time-based One Time Password - TOTP). K jeho generování slouží specializované aplikace. Ty jsou dostupné jak pro mobilní zařízení, tak pro desktop, tipy na některé najdete na stránce Doporučený software.
Dvoufaktorová autentizace je sice volitelným způsobem zabezpečení přístupu, nicméně velmi účinným. Proto ji doporučujeme používat.
Dvoufaktorovou autentizaci můžete aktivovat v klientské sekci, v části Osobní nastavení, v záložce Přístupy. Aktivaci provedete vložením klíče do Vaší TOTP aplikace. Jednoduše naskenováním QR kódu, zadání je možné i ručně. Případnou deaktivaci můžete provést tamtéž. Pokud ztratíte možnost Vaši TOTP aplikaci používat (a tudíž se nemůžete přihlásit, a provést případnou deaktivaci a novou aktivaci), obraťte se na naši zákaznickou podporu.
Pro větší pohodlí je součástí naší dvoufaktorové autentizace i whitelist IP adres - tedy seznam důvěryhodných IP adres daného uživatele. Při přihlášení z IP adresy uvedené ve whitelistu není dvoufaktorové ověření vyžadováno. Spravovat svůj whitelist můžete taktéž v klientské sekci.
Propojení s MojeID
MojeID je služba sloužící k autentizaci uživatelů v různých internetových službách včetně aplikací veřejné správy. Provozuje ji sdružení CZ.NIC, jinak také správce domény .cz.
Pro příhlášení do našeho systému přes MojeID je potřeba nejdříve propojit uživatelský účet s MojeID účtem. To je možné dvěma způsoby:
- Nový uživatel se v objednávce přihlásí ke svému MojeID účtu přes příslušnou ikonu. Do objednávky budou předvyplněny údaje z MojeID, a po odeslání objednávky bude nově vytvořený úživatelský účet rovnou propojen s použitým MojeID účtem.
- Stávající uživatel si může svůj účet s MojeID propojit v klientské sekci, v části Osobní nastavení → Přístupy. V rámci propojení je možné volitelně aktualizovat kontaktní a fakturační údaje podle MojeID. Také je zde možné zakázat klasického přihlášení uživatelským jménem a heslem (přihlášení tedy bude možné pouze přes MojeID), a zrušit propojení s MojeID.
Jeden MojeID účet může být přiřazen pouze k jednomu uživatelskému účtu v našem systému.